
Kívül – belül Itália
2022-02-02Ha dizájnról vagy még inkább stílusról beszélünk egyértelműen Olaszország jut eszünkbe. Nem csak az olasz életstílus kapcsán, hanem az olasz formatervezés okán is. A ’70-es évektől kezdődött az a kormányzati döntéseken alapuló gazdasági folyamat, ami az olasz ízlésre építve világszínvonalú rangra emelte az olasz dizájnt. Senki más nem tud a formák, színek anyagok tekintetében olyan tökéletes összhatást teremteni, mint az olaszok. Teszik mindezt játszi könnyedséggel, – legyen szó bármiről – kívülről magától értetődő spontaneitásnak tűnik, a háttérben mégis meghúzódik mindaz a tudás, ami évszázadok alatt a római kultúrából a szépség, a dinamika és az egyensúly ötvözeteként kiforrt.
Mi ezt a könnyed, olaszos harmóniát szerettük volna elhozni Itáliából akkor, amikor a Dolce Burata shop belsőépítészetét megterveztük. Kívül – Belül Itália!
Pierro Lissoni világhírű olasz designer. Az általa alapított Lissoni & Partners cég milánói és New York-i irodákkal rendelkezik, és harminc éves múltra tekint vissza az építészet, belsőépítészet, termék- és grafikai tervezés területén. Lissoni olyan stíluskódot és vizuális identitást hozott létre, amely egyértelműen és azonnal felismerhető. Munkáit a szigorúság és az egyszerűség érzése ihlette, a részletekre való odafigyelés, koherencia és elegancia jellemzi,- különös tekintettel az arányokra és a harmóniára.
A belsőépítészeti tervezés a falaknál kezdődik!
Amikor shopunk megtervezésébe belevágtunk kiemelten fontos volt számunkra az egészség és környezettudatos anyagok használata. Piero Lissoni és a Kerakoll kollaborációjából született meg az a falfesték család, amely minden tulajdonsága tekintetében megfelelt elvárásainknak. Öko- kompatibilis, antiallergén, egészséges, ugyanakkor struktúráját, színpalettáját tekintve változatos lehetőségeket kínál.
Amióta Mahlevics megalkotta a „Fehér alapon fehér négyzet” című festményét, nem lehet kérdés, hogy mit „tud” a fehér, – illetve annak végtelen változata a törtfehér. Lehet egy fehér hideg vagy meleg tónusú, felületét tekintve csillogó, selyemfényű vagy éppen matt, erősen vagy kevésbé strukturált, rusztikus. A fehér teret nyit és elgondolkoztat, utat enged a tiszta gondolatoknak. Ezt a tisztaságot emeltük be mi is a térbe a Kerakoll választásával. Célunk az volt, hogy átadjunk valamennyit abból az életérzésből, amikor Milánó vagy Róma elegáns utcáit járva betérünk egy-egy üzletbe. Szerettük volna a design eszközeivel kiragadni a hozzánk betérőt a szürke hétköznapokból, és egy varázsütéssel egy hamisítatlanul olasz élethelyzetbe átemelni. Amikor egy alkalommal itáliai barátainkat a mára fogalommá vált „Dolce Vitáról” kérdeztük, az a választ kaptuk, hogy a Dolce Vita nem egy fogalom, hanem az, ahogyan mi olaszok élünk.
Mi a létezés ezen szeletét sűrítettük bele szívvel-lélekkel a Dolce Burátába. Azt szeretnénk, ha egy szeles- esős napon benyitsz hozzánk és bezárd magad mögött az ajtót odabent a mosolyunk mögül megérezd a nagy, terített családi asztal, a kék ég, a napfény és az életigenlés Itáliáját.
Több, mint tészta. La Famiglia, la pasta, L’Italia, #hazaérkeztél
Szeretettel: Francesca