Ha dizájnról vagy még inkább stílusról beszélünk egyértelműen Olaszország jut eszünkbe. Nem csak az olasz életstílus kapcsán, hanem az olasz formatervezés okán is. A ’70-es évektől kezdődött az a kormányzati döntéseken alapuló gazdasági folyamat, ami az olasz ízlésre építve világszínvonalú rangra emelte az olasz dizájnt. Senki más nem tud a formák, színek anyagok tekintetében olyan tökéletes összhatást teremteni, mint az olaszok. Teszik mindezt játszi könnyedséggel, – legyen szó bármiről – kívülről magától értetődő spontaneitásnak tűnik, a háttérben mégis meghúzódik mindaz a tudás, ami évszázadok alatt a római kultúrából a szépség, a dinamika és az egyensúly ötvözeteként kiforrt.
Mi ezt a könnyed, olaszos harmóniát szerettük volna elhozni Itáliából akkor, amikor a Dolce Burata shop belsőépítészetét megterveztük. Kívül – Belül Itália!
A belsőépítészeti tervezés a falaknál kezdődik!
Pierro Lissoni világhírű designer. Az általa alapított Lissoni & Partners cég milánói és New York-i irodákkal rendelkezik, és harminc éves múltra tekint vissza az építészet, belsőépítészet, termék- és grafikai tervezés területén. Lissoni olyan stíluskódot és vizuális identitást hozott létre, amely egyértelműen és azonnal felismerhető. Munkáit a szigorúság és az egyszerűség érzése ihlette, a részletekre való odafigyelés, koherencia és elegancia jellemzi,- különös tekintettel az arányokra és a harmóniára.
A belsőépítészeti tervezés a falaknál kezdődik!
Amikor shopunk megtervezésébe belevágtunk kiemelten fontos volt számunkra az egészség és környezettudatos anyagok használata. Piero Lissoni és a Kerakoll kollaborációjából született meg az a falfesték család, amely minden tulajdonsága tekintetében megfelelt elvárásainknak. Öko- kompatibilis, antiallergén, egészséges, ugyanakkor struktúráját, színpalettáját tekintve változatos lehetőségeket kínál.
Amióta Mahlevics megalkotta a „Fehér alapon fehér négyzet” című festményét, nem lehet kérdés, hogy mit „tud” a fehér, – illetve annak végtelen változata a törtfehér. Lehet egy fehér hideg vagy meleg tónusú, felületét tekintve csillogó, selyemfényű vagy éppen matt, erősen vagy kevésbé sturktúrált, rusztikus. A fehér teret nyit és elgondolkoztat, utat enged a tiszta gondolatoknak. Ezt a tisztaságot emeltük be mi is a térbe a Kerakoll választásával. Célunk az volt, hogy átadjunk valamennyit abból az életérzésből, amikor Milánó vagy Róma elegáns utcáit járva betérünk egy-egy üzletbe. Szerettük volna a design eszközeivel kiragadni a hozzánk betérőt a szürke hétköznapokból, és egy varázsütéssel egy hamisítatlanul olasz élethelyzetbe átemelni. Amikor egy alkalommal itáliai barátainkat a mára fogalommá vált „Dolce Vitáról” kérdeztük, az a választ kaptuk, hogy a Dolce Vita nem egy fogalom, hanem az, ahogyan mi olaszok élünk.
Mi a létezés ezen szeletét sűrítettük bele szívvel-lélekkel a Dolce Burátába. Azt szeretnénk, ha egy szeles- esős napon benyitsz hozzánk és bezárd magad mögött az ajtót odabent a mosolyunk mögül megérezd a nagy, terített családi asztal, a kék ég, a napfény és az életigenlés Itáliáját.
© Fazekas István
Mindenkinek jár egy kis luxus! Vettünk egy csomag spagettit és Dolce & Gabbanába öltöztettük! Elképesztő ötlet ugye? Pedig így tett a világ egyik legfinomabb olasz tésztagyártója a Di Martino. A cég immár több mint száz éves múltra tekint vissza, és még mindig az eredeti tradicionális receptúra alapján készíti 100%-ban olasz búzából, valódi forrásvízzel és a déli tengerek sós levegőjén szárított tésztáját. Most te is hazavihetsz magaddal egy csomagot a Dolce & Gabbana fémjelezte designból anélkül, hogy Itáliába kellene utaznod, mert Magyarországra is megérkezett az egyik legfinomabb és legszebb csomagolású pasta!
Már több mint tíz éve, hogy hamisítatlan dél-olasz életképekbe helyezte kampányait a Dolce&Gabbana. Minden és mindenki jelen van, ami az autentikus déli életérzéshez kell: telt idomú donnák, tesztoszterontól fűtött amorózók, a délutáni napsütésben kispadon sütkérező matrónák, olajfák, citrusok és persze a családi terített asztal és paszta, paszta, és paszta!
Az 1950 – 60 -as évek Sophia Loren ihlette fekete-fehér mozija a filmvászonról lépett ki, hogy vibráló színekkel elevenedjen újra a magazinok hasábjain a’la Dolce & Gabbana. A tervezőpáros persze pontosan tudta, hogy egy letűnt kort újraélesztve a hamisítatlan olasz életérzés megidézésével nem csak az olaszokat, de az egész világot szíven találja.
Ilyen előzmények után ki mást kérhetett volna fel a Nápoly közeli Di Martino tésztagyár exkluzív termék dizánjuk megálmodására, mint a Dolce & Gabbanát! A világhírű tervezőpáros szignálta a Di Martino tészták új megjelenését. A két különleges kiadás egyfajta tisztelgés az olasz tradíciók előtt, egyúttal a csomagolás képeslapokká avanzsál és Itália színei, szimbólumai és történelmi emlékei által megidézi olaszországi emlékeinket.